TIMBUKTU

Pas stoji sam nasred ogromne pozornice. Oko njega jure automobili na daljinsko upravljanje kojima upravljaju dječaci iz gledališta. Unatoč “prometnom metežu” oko njega, pas koncentrirano gleda u samo jednu točku prepunog gledališta: mjesto gdje sjedi njegov trener koji će ga naredbama navoditi kroz tijek izvedbe. Neprimjetno smješten među publikom nalazi se i glumac koji će psu posuditi svoj glas.

TIMBUKTU

Nastala po istoimenom predlošku Paula Austera, TIMBUKTU je angažirana predstava za mlade koja izravno tematizira društveno otpadništvo kroz priču o odnosu beskućnika i njegovog psa. U projektu TIMBUKTU psa ne reprezentira glumac već mu samo posuđuje glas. Pozornica tijekom 45 minuta ostaje potpuno prazna, a jedino zbivanje čine pomno planirane kretnje treniranog psa koje se sjedinjuju s glumčevim glasom iz publike. U ovom monologu za psa na pozornici kojeg izgovara glumac u publici izranja mitsko mjesto Timbuktu u kojem su svi, pa čak i psi i ljudi ravnopravni, upravo kao suprotnost svega onog što danas čini neoliberalni poredak.

Predstava kojom se doslovce daljinski upravljalo iz gledališta svoju kulminaciju doživjela je spuštanjem željeznog kaveza i pojavljivanjem dvanaest pasa iz skloništa za napuštene životinje na sceni. Prodor realnog zaokružuje se pojavljivanjem stvarnih beskućnika na stepenicama gledališta koji u predstavi reprezentiraju sami sebe. Ova predstava progovorila je o osjetljivim pitanjima današnjice: o napuštenim psima, ali i napuštenim ljudima, o brizi i nemaru za one koji žive blizu nas i pokraj nas, ali od kojih skrećemo pogled, te o ulozi odgovornosti svakog od nas. Uz to, Timbuktu je organizacijski izuzetno zahtjevan i kompleksan projekt koji je za svoju realizaciju zahtijevao zajedničku platformu i koordinaciju niza institucija, udruga i volontera. Iako priča nije imala klasični happy-end, predstava je ponudila mogućnost jednog posve novog sretnog završetka – mogućnost da se udomi dvanaest pasa iz Skloništa za napuštene životinje. Troje psećih beskućnika je nakon ove predstave udomljeno, dokazujući da kazalište može imati izravne učinke na sredinu u kojoj živimo.

 

Izvedbeni podaci

Koncept i režija: Borut Šeparović / Dramaturgija: Jasna Žmak / Adaptacija teksta: Jasna Žmak i Borut Šeparović / Izvođači: Glumac: Sven Medvešek; Pas Kosta (Mr Bones): Cap; Trener psa: Alen Mareković; Napušteni psi: Rox, Bel, Blacky, Floki, Leda, Linda I, Linda II, Mate, Meli, Miffy, Nera, Azra; Gosti: Radovan Aleksić, Matijas Behetić, Alen Crncan, Boris Davidović, Zdravko Erdelja, Ivan Gustović, Marija Ivšić, Ivan Jurišić, Miljenko Knez, Mario Kovač, Filip Kovačić popov, Vilim Matula, Ivan Mašina, Čedo Mileusnić, Bojan Navojec, Srećko Novak, Maja Orešković Igrić, Sandra Krsnik, Branimir Kušen, Mate Lukić, Jasminka Pandžić, Boris Sorić, Siniša Stećuk, Silvija Špiljak, Vedran Štuka, Renato Vukoja, Morana Zajec, Vedran Zelko, Ivan Živković, Tomislav Živković, Darko Žnidarec / Izbor glazbe: Borut Šeparović / Oblikovanje zvuka: Damir Šimunović / Oblikovanje svjetla: Slaven Delalle i Borut Šeparović / Oblikovanje scene: Slaven Delalle / Majstor svjetla: Saša Fistrić i Livio Marečić / Majstor zvuka: Nenad Brkić / Scenska tehnika: Denis Jelić, Grga Mišić, Juraj Rendulić / Casting napuštenih pasa: Tatjana Zajec / Grafičko oblikovanje: Ira Payer / Fotografija: Damir Žižić / Internet podrška: Netipični d.o.o. / Odnosi s javnošću, koordinacija i izvršna produkcija: Dinka Bujas / Projekt financirali: DasArts (NL) Gradski ured za kulturu, obrazovanje i šport (ZG), Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo (ZG), Gradski ured za rad, zdravstvo, socijalnu zaštitu i branitelje (ZG) / Projekt podržali: Prijatelji životinja, Centar skrbi napuštenih životinja, Društvo studenata socijalnog rada, CRC DRIFT, Gradsko prenoćište u Heinzelovoj ulici / Sponzori: Računala Končar, Coca Cola, Dalekovod, Presscut, Ekoel (Usluge čišćenja), VBZ / Medijski pokrovitelji: Radio 101, Jutarnji list, tportal.hr / Produkcija: MONTAЖ$TROJ u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem lutaka Scena Travno