MONTAЖ$TROJ

HRVATSKI NEOLOGIZAM

Složenica riječi “Montaža” u značenju spajanja, filmske i video montaže, ali i rada na pokretnoj traci i riječi “Stroj” u smislu futurističkog ideala s početka 20. stolječa apliciranog na sve vrste umjetnosti, a također i u značenju postrojavanja i discipline.

PREDSTAVA MLADEЖ BEZ BOGA

MONTAЖ$TROJ MISIJA

U žarište svoje kulturne djelatnosti postavljamo umjetničku proizvodnju kao mjesto sučeljavanja i osvještavanja svih društvenih proturječja, s ciljem osuvremenjivanja kulturnog i političkog identiteta ovog područja. Želimo unijeti nužne intervencije u ustajale kulturne obrasce postavljanjem pitanja koja je nužno izreći, uključujući pritom i širu zajednicu na neočekivane i provokativne načine. Želimo ići ukorak s trenutnim zbivanjima na umjetničkom i političkom planu, koristeći potencijal umjetnosti u preispitivanju uvriježenih poimanja društvenog sustava u kojem živimo.

MONTAЖ$TROJ VIZIJA

Postati vodeća nezavisna umjetnička skupina koja njeguje model profesionalne izvrsnosti u izvedbenim umjetnostima u regiji. Ići ukorak s trenutnim zbivanjima na umjetničkom i političkom planu, svjesno preuzimajući rizik u propitivanju svih aspekata društvene stvarnosti te koristeći moć umjetnosti u preispitivanju uvriježenih poimanja. Svakim novim projektom nastojimo dati svoj doprinos i ispuniti svoju odgovornost prema stvaranju, ili barem imaginaciji, pravednijeg i boljeg svijeta.

TIMBUKTU

POVIJEST

Tek nešto malo stariji od hrvatske države, MONTAЖ$TROJ nastaje s idejom stvaranja kazališta u okviru kojeg se hrvatska posebnost izražava po načelima europske umjetničke proizvodnje. Danas uživa status nezavisne umjetničke skupine s najdužim radnim stažem u Hrvatskoj. Gospodarska i politička tranzicija je obilježila MONTAЖ$TROJ na jednako snažan način kao što je MONTAЖ$TROJ bilježio tranziciju i njene učinke. Nove konstelacije stvarnosti MONTAЖ$TROJ objeručke prihvaća kao izazov i prostor za dokazivanje vlastitih vrijednosti i mogućnosti. Od bavljenja povezanošću navijačkog mentaliteta i nacionalnog identiteta, sve do pronalaženja neuralgičnih točaka hrvatske svakidašnjice, MONTAЖ$TROJ nudi suvremeni, nestereotipni i nesmiljeni komentar svakodnevice koju živimo.

MADE IN CROATIA

Osim uspjeha ostvarenog na domaćim daskama, ulicama i TV ekranima, MONTAЖ$TROJ je vrlo brzo postao konkurentan u međunarodnim okvirima. U svojoj karijeri višekratno bilježi europske i američke turneje te je stoga jedna od rijetkih nezavisnih skupina koja ostvaruje izuzetnu promociju hrvatske kulture i umjetnosti. Uz međunarodne premijere svojih predstava u Parizu i Stockholmu, snažan medijski odjek polučile su produkcije TIMBUKTU i SRCE MOJE KUCA ZA NJU o kojima su izvještavale vodeće globalne medijske kuće Reuters, AFP i CNN.

Jedinstveni hrvatski kulturni projekt koji objedinjuje različite umjetničke discipline i medijsku kulturu na društveno odgovoran način.

INTERDISCIPLINARNOST

Osnovno programsko načelo MONTAЖ$TROJ-a predstavlja stvaranje cjelovitog umjetničkog djela koje se ostvaruje u različitim medijima i njihovim dinamičnim suodnosima. Svoj osebujni umjetnički izričaj MONTAЖ$TROJ gradi kroz interdisciplinarne zahvate unutar glazbene, filmske, likovne, video i digitalne umjetnosti. Iako pretežito poiman kao kazališna skupina, MONTAЖ$TROJ je oduvijek bio više od toga – kompleksna mašina za ispitivanje raznovrsnih značajki medijske i pop kulture.

ISTRAŽIVANJE

MONTAЖ$TROJ u svom radu slijedi samo jedno pravilo: svaki projekt ima poseban razlog nastanka i inovativni model provedbe. Nogomet, šovinizam, nasilje, pornografija, suvremene tranzicijske mitologije, nezaposlenost, terorizam, zaštita drugosti… – ritam obraćanja javnosti određen je potrebom MONTAЖ$TROJ-a da govori isključivo o temama od vitalnog značaja. Na taj način svaki projekt ima osebujni i neponovljivi radni proces kojem je cilj svjesno otvaranje prostora za istraživanje i eksperiment. Krajnji umjetnički ishod uvijek je unaprijed nepoznat. MONTAЖ$TROJ se na hrvatskoj umjetničkoj sceni pozicionirao kao vodeći inovator i u produkcijskom smislu. Utemeljitelj je novih kulturnih obrazaca koji su naknadno prisvajani od institucionalnih i vaninstitucionalnih aktera kao njihove vlastite strategije umjetničkog djelovanja. Probijanje granica i hrabro usmjeravanje u do tad neistražene umjetničke prostore oduvijek su išli ruku pod ruku s radnom etikom MONTAЖ$TROJ-a, s ciljem pobijanja tabua i dokazivanja univerzalnosti umjetničke proizvodnje.

UMJETNOST ZA LOKALNU ZAJEDNICU

MONTAЖ$TROJ svoj profil temelji na ustrajnom eksperimentiranju s izrazom i sadržajem što je podjednako prepoznato i cijenjeno od struke, kritike i šire javnosti. Privlačan i svima onima koji nemaju naviku odlaska u kazalište, njegovi radovi ne ostavljaju mjesta ravnodušju. Bilo da im je namjena zbunjivanje, zabava, rastvaranje stereotipa ili refleksija posjetitelja, intervencije MONTAЖ$TROJ-a imaju moćan potencijal za razgradnju ustaljenih pravila, te unaprijed poznatih obrazaca stvaranja umjetnosti i očekivanja publike. Na taj je način ostvarena dugoročna, duboka povezanost između MONTAЖ$TROJ-a i sredine u kojoj djeluje, povezanost koja se učvršćuje iz projekta u projekt. Posvećenošću i disciplinom u vlastitom radu, MONTAЖ$TROJ je postavio visoke standarde profesionalizma i odgovornosti koji nadilaze okvire produkcija nezavisne umjetničke scene. Izuzetna medijska prihvaćenost, broj nagrada, povjerenje i svjedočenja publike potvrđuju kvalitetu i cijenjenost radova MONTAЖ$TROJ-a na umjetničkom tržištu.

ATLETE SRCA - MANIFEST

Mi smo djeca real-socijalizma.
Borbeni smo i sportskog duha.
Navijamo za NK Dinamo iz Zagreba.
Imamo glavu, imamo srce, imamo muda.
Spremni smo za ljepotu bez boga.
Mi smo atlete srca.

T-FORMANCE

PUBLIKA

Nehermetičnost, pristupačnost i otvorenost temeljni su postulati svakog projekta. Riječ je o umjetnosti koja radikalno mijenja pozicije na liniji autor – izvođač – publika, a u novijim radovima MONTAЖ$TROJ uspješno rastvara granice i uvjetovanosti među njima. Oni koji izvode i oni koji gledaju istovremeno postaju svjedoci i sudionici događaja koji standardne rituale svojstvene kazalištu pretvara u strogo kontrolirani kaos. Takvim pristupom demisitificira se umjetnički proces, a publika dobiva povlaštenu poziciju kao sukreator umjetničkog čina. Također, do nove publike i mlađih generacija MONTAЖ$TROJ pokušava doprijeti prilagodbom teatra novim medijskim tehnologijama, redefiniranjem granice između produkcije i konzumacije umjetnosti te korištenjem društvenih mreža i njihovih jedinstvenih izvedbenih potencijala.

TIMBUKTU

DRUŠTVENA ODGOVORNOST

Od sirena i zastupanja domovine 1991. godine, preko aktiviranja publike i mladih, pa sve do napuštenih pasa, napuštenih ljudi i nezaposlenih žena na pozornici HNK-a – etika je u stvaranju uvijek prethodila estetici. Djelovanje MONTAЖ$TROJ-a je vođeno idejom da umjetnost može i mora preuzeti odgovornost unutar sredine i za sredinu u kojoj nastaje. MONTAЖ$TROJ se bavi socijalno isključenim skupinama u društvu ne samo tematski, već ih aktivno uključuje u svoj rad kao ravnopravne nositelje projekata. U predstavama TIMBUKTU, SRCE MOJE KUCA ZA NJU ili VATROTEHNA 2.0, osobe bez profesionalnog kazališnog iskustva iz prve ruke svjedoče o aktualnoj hrvatskoj stvarnosti koja uvijek pogađa one najranjivije. Navedeni projekti podižu javnu svijest o pitanjima socijalne pravde te omogućuju preispitivanje distribucije i kolanja moći u širem društveno-političkom kontekstu.

IZVEDBENA JEDINICA

U početku uspostavljen kao čvrsta jezgra nekoliko izvođača, danas MONTAЖ$TROJ djeluje projektno kroz raznorodne oblike suradnji i osmišljavanje predstava – modela koje svoje ključne aktere mogu pronaći u bilo kojoj lokalnoj zajednici. MONTAЖ$TROJ je inaugurirao osobit način rada koji, ovisno o odgovarajućim potrebama pojedinog projekta, zahtijeva pomnu i dugotrajnu pripremu, a oslanja se na dinamičnu organizaciju te okupljanje timova iznimnih autora i umjetnika najrazličitijih profila i područja djelovanja. Produktivnost, estetska raznovrsnost i profesionalni standardi ljudi koje MONTAЖ$TROJ izravno ili neizravno okuplja oko svojih ciljeva već 20 godina, rezultirali su nizom neovisnih i nagrađivanih umjetničkih biografija, projekata i inicijativa koji čine sukus domaće kulturno-umjetničke scene.

BORUT ŠEPAROVIĆ

Rođen je 1967. godine u Zagrebu. Njegova umjetnička biografija istovjetna je biografiji kolektiva MONTAЖ$TROJ čiji je utemeljitelj. Od samog osnutka 1989. MONTAЖ$TROJ postaje zaštitnim znakom angažirane umjetnosti u Hrvatskoj i inozemstvu. Tri desetljeća Šeparovićeva umjetničkog rada obilježena su interdisciplinarnim i multimedijalnim propitivanjem neuralgičnih točaka naše društvene stvarnosti. Trajno ga zanima stvaranje umjetnosti koja uvijek nanovo propituje i problematizira društvo u kojem nastaje.

BIOGRAFIJA