I FUCK ON THE FIRST DATE

Što je zajedničko zaljubljenoj Amerikanki koja se prepoznala u hrvatskom identitetu, iračkom tv-reporteru s najskupljim cipelama na svijetu, kontroverznom umjetniku koji zbog herojskog izlaganja opasnosti završava na psihijatriji i ogorčenom branitelju u očajničkoj akciji za uskraćena prava? Ili preciznije - što dijele Julienne Eden Bušić, Chris Burden, Muntadhar al-Zaid i Robert Kralj?

Kakva je veza između tabua, tajne, taika, tehnologije, televizije, teritorija, teatra, teorije, tita, tranzicije, turizma, trenutka, tolerancije i taktike? Ovaj performans besramnog naziva nudi upravo tu poveznicu: T-faktor. T-faktor izbjegava definicijama. T-faktor djeluje poput pornografije: prepoznaješ ga kad ga vidiš!

Drugi dio T-trilogije I FUCK ON THE FIRST DATE, ekskluzivni je “dinner” performans za 33 posjetitelja u kojem se uz hranu i piće servira terorizam. I FUCK ON THE FIRST DATE bavi se T-fenomenima suvremenog društva; poroznim granicama između političkog aktivizma, terorizma i pop kulture, kao i medijskim tretmanom istih. U ovom performansu koji se održao na posljednjem katu korporativne zgrade s pogledom na zagrebačku noćnu panoramu, posjetiteljima su za ekskluzivno visoku cijenu od 200 kuna izvođačice intimno na uho pjevušile pjesme na čečenskom, ruskom, palestinskom, engleskom i hrvatskom, plesale, deklamirale te se u konačnici i “raznosile” u zanosu. Od iznimne je važnosti u ovim projektima bila i komunikacija s njegovim sudionicima koja nije bila ograničena samo na vrijeme izvedbe, već se zbivala i van nje, u stvarnom ili virtualnom prostoru. Tako je i sama kupovina ulaznica bila je svojevrsni performans: publika je morala doći na “date” sa organizatorima predstave ispod Iličkog nebodera sa kojeg je Julienne Bušić 1970. godine bacala političke pamflete.

Izvedbeni podaci

Koncept i režija: Borut Šeparović / Dramaturgija: Jasna Žmak / Izvođači: Ana Stunić, Petra Zanki, Roberta Milevoj / Oblikovanje scene: Slaven Dellale / Internet podrška: Vedran Gulin, Netipični d.o.o. / Fotografija: Damir Žižić / Odnosi s javnošću i izvršna produkcija: Dinka Bujas / Produkcija: Montažstroj